게임의 미래를 보여줄 국제게임전시회인 G★ 2006의 개최를 축하하며, 국내는 물론 멀리 해외에서 참석해 주신 게임 관계자 여러분께 감사의 말씀을 드립니다.
단순한 게임물에서 IT기술이 접목된 온라인게임에 이르기까지 이제 게임은 단순한 오락 차원을 넘어 하나의 산업으로 성장하고 있으며, 그 영향력도 커서 최근에는 게임산업이 디지털콘텐츠산업 발전에 견인차 역할을 수행하고 있습니다.
우리나라는 세계 최고의 정보통신 인프라를 갖춘 IT강국으로 부상하였으며, 게임산업도 지난 10여년의 짧은 기간동안 빠르게 성장하여 왔습니다. 특히, 온라인게임과 모바일게임은 초고속 유·무선 네트워크를 기반으로 세계 최고 수준에 이르렀습니다.
국내 게임산업이 글로벌화를 지향하고 있는 시점에서 G★ 2006의 개최는 세계 정상 수준으로 급부상한 게임 코리아의 위상을 더 높일 수 있는 기회가 될 것으로 확신합니다.
특히 이번 행사는, 세계를 향해 재도약의 기회를 모색하는 국내 게임기업과, 미래 게임산업에 대한 답을 얻고 싶은 글로벌 파트너에게 경쟁의 장(場)인 동시에 국경을 초월한 협력의 기회가 될 것으로 생각하며, G★ 2006에 참여하는 국내 게임업계, 해외 파트너 여러분 모두가 좋은 성과를 거두시기를 기원합니다.
끝으로, 어려운 환경속에서도 전시회를 준비하기 위해 노력해 주신 모든 게임업계 관계자 여러분들께 깊은 감사와 격려의 말씀을 드리며, G★ 2006을 기회로 더욱 큰 결실을 맺을 수 있도록 국민 여러분들의 지속적인 관심과 성원을 부탁드립니다. 감사합니다.
정보통신부 장관 노 준 형
Distinguished Ladies and Gentlemen. It is my great pleasure to extend my congratulation at the opening of the G★ 2006,” the international exhibition that will reveal the future of the game industry. I would also like to welcome all participants from home and abroad
Games of today are no longer just forms of simple entertainments. From simple games to online games that utilizes IT technology, games are growing into an industry of its own. Furthermore, as more and more cutting-edge IT technologies are applied to games, it is propelling the development of the digital content industry.
As you well know, Korea is today an IT powerhouse with world-class infrastructure, and the Korean game industry has also achieved rapid growth over the last 10 years. Especially, Korean online games and mobile games, based on high-speed wired and wireless networks, are among the best in the world.
Therefore, I am confident hosting today`s G★ 2006 at this point in time is very meaningful, in that it will enhance the global status of Game Korea which has developed rapidly in a short period of time.
Especially, I believe today`s event will be an opportunity for both the Korean game industries, and global partners hoping to find answers to future game industries to compete and cooperate with each other. I wish all Korean game industries, foreign partners and all participating experts great success at this G★ 2006 event.
In closing, I would like to thank the organizers and game industries for preparing the G★ 2006, and ask for continued interest and support for greater future achievements.
Thank you.Rho, Jun-Hyong
Minister of Information & Communication
임영택